aktiviteter

Lions Club Östra Göinges Aktiviteter

Våra aktiviteter

Genom olika aktiviteter samlar vi in pengar och andra medel för att kunna hjälpa till både lokalt, nationellt och internationellt .

• Pantamera
  • Sight first
  • Brobymarknad
  • Nationaldagsfirande
  • julgransinsamlingar
  • mm

Läs mer om våra aktiviteter nedan

Julgransinsamling

Nationaldagsfirande

Varje år anordnar Lions Club Östra Göinge, firandet av nationaldagen i Östra Göinge kommun.

Under nationaldagen delar Lions Club Östra Göinge ut

ungdomsstipender och Lions  Pantamerastipendier samt attÖstra Göinge kommun delar ut sina kultur- idrotts samt mästerskapsutmärkelser.

Lions Pantamera - Ungdomsstipendium

"Genom Lions Pantamera insamling blir det många vinnare; miljön, kommunen, men framför allt kommunens ungdommar."

Lions Club Östra Göinges Pantamerastipendium, skall till skillnad från det som riktar sig till en enskild ungdom, delas ut till föreningar inom Östra Göinge kommun med ungdomsverksamhet.

Stipendiet delas ut på Nationaldagen.

Lions Club Östra Göinges insamlade medel från Pantamera insamlingen går tillbaka till föreningar med ungdomsverksamhet.
Stipendiet kan alla föreningar i Östra Göinge kommun med ungdomsverksamhet söka
hos Lions Club Östra Göinge.

HJÄLP LIONS HJÄLPA,

genom PANTAMERA mera

Genom att lämna era pantburkar och flaskor till oss i Lions stöder du ungdomsverksamheten i kommunen.

Har ni mycket pant så hämtar vi naturligtvis det hemma hos er.

kontakta oss:

pantamera@lionsclub-ostragoinge.nu

Lions Cup

"I Lions cup är alla vinnare"

En av våra mest omtyckta aktiviteter är Lions Cup  i  ishockey och i fotboll för knattar.

Dessa två Cuper anordnas i samarbete med de lokala idrottsklubbarna och här får alla pris och diplom.

Sight first

"Lions räddar syn- De blindas riddare""

I nästan varje hem ligger brukbara glasögon som ägaren “vuxit ur”.Dessa kan komma till nytta i länder, där behovet av glasögon är stort, men de ekonomiska möjligheterna att skaffa sådana små eller inga alls.

skänk dina gamla glasögon till oss så ser vi till att de kommer till nytta för andra som inte har resurser att skaffa glasöon själva.

kontakta oss!

Sedan Helen Keller utmanade Lions att bli de blindas riddare 1925 har vi förbättrat synhälsan och synvården för hundratals miljoner människor runt om i världen.

Idag går 80 % av alla synnedsättningar att förebygga eller bota, så Lions insatser är viktigare än någonsin. Lions genomför synundersökningar, informerar samhällen, bygger kliniker och stödjer människor som är blinda eller har nedsatt syn genom tekniska hjälpmedel och yrkesutbildningar. Vi arbetar för att bevara synens gåva runt om i världen.